google+javascriptbanktwitter@js_bankfacebook@jsbankrss@jsbank






RocketDoge tặng free 250M token (trị giá 70$)

RocketDoge tặng free 250M token trị giá 70$ (chỉ mở bằng Telegram app để chạy airdrop) cho mỗi người dùng. Token sẽ được phát sau 24-48 giờ. Chỉ cần bỏ ra 5 phút để làm 4 nhiệm vụ cực kì đơn giản:

Tham gia nhóm & kênh Telegram Theo dõi Twitter và đăng lại bài viết đính đầu Tham gia kênh Youtube Nhập địa chỉ ví BEP20 để nhận token

16 thư viện JavaScript tốt nhất để tạo đồ họa với HTML5 Canvas HTML5 cung cấp các hàm Canvas API để các nhà phát triển web có thể dễ dàng sáng tạo ra các hình ảnh dạng hình học, đồ thịhoạt hóa,... mà không cần dùng đến Flash. Bên cạnh việc giảm dung lượng trang web cần tải, Canvas còn giúp cho mọi người có thể xem trực tiếp nội dung trên trình duyệt mà không cần cài thêm plugin hỗ trợ.

Hiện tại có hàng trăm thư viện JavaScript hỗ trợ các lập trình viên phát triển ứng dụng web nhanh hơn với nội dung sử dụng Canvas, nhưng hôm nay trong bài viết này, JavaScriptBank.com muốn giới thiệu đến bạn 16 thư viện được người dùng đánh giá là tốt nhất.


Miễn phí web hosting 1 năm đầu tại iPage



Nếu bạn vẫn còn đang tìm kiếm một nhà cung cấp hosting đáng tin cậy, tại sao không dành chút thời gian để thử với iPage, chỉ với không quá 40.000 VNĐ/tháng, nhưng bạn sẽ được khuyến mãi kèm với quà tặng trị giá trên 10.000.0000 VNĐ nếu thanh toán cho 24 tháng ~ 900.000 VNĐ?

Có trên 1 triệu khách hàng hiện tại của iPage đã & đang hài lòng với dịch vụ, tuyệt đối chắc chắn bạn cũng sẽ hài lòng giống họ! Quan trọng hơn, khi đăng ký sử dụng web hosting tại iPage thông qua sự giới thiệu của chúng tôi, bạn sẽ được hoàn trả lại toàn bộ số tiền bạn đã sử dụng để mua web hosting tại iPage. Wow, thật tuyệt vời! Bạn không phải tốn bất kì chi phí nào mà vẫn có thể sử dụng miễn phí web hosting chất lượng cao tại iPage trong 12 tháng đầu tiên. Chỉ cần nói chúng tôi biết tài khoản của bạn sau khi đăng ký.

Nếu muốn tìm hiểu thêm về ưu / nhược điểm của iPage, bạn hãy đọc đánh giá của ChọnHostViệt.com nhé!
Thử iPage miễn phí cho năm đầu tiên NGAY

Tell us your favorite JavaScript tools if they're missed in the list below. Enjoy!

Paper.js

Paper.js is an open source vector graphics scripting framework that runs on top of the HTML5 Canvas. It offers a clean Scene Graph / Document Object Model and a lot of powerful functionality to create and work with vector graphics and bezier curves, all neatly wrapped up in a well designed, consistent and clean programming JavaScript interface.

Artisan JS: A JavaScript library that aims to make in-browser drawing easy

EaselJS

EaselJS provides straight forward solutions for working with rich graphics and interactivity with HTML5 Canvas. It provides an API that is familiar to Flash developers, but embraces Javascript sensibilities. It consists of a full, hierarchical display list, a core interaction model, and helper classes to make working with Canvas much easier.

KineticJS

KineticJS is an HTML5 Canvas JavaScript framework that enables high performance animations, transitions, node nesting, layering, filtering, caching, event handling for desktop and mobile applications, and much more.

Fabric.js

Fabric.js is a powerful and simple Javascript canvas library. Fabric provides interactive object model on top of canvas element. Fabric also has SVG-to-canvas (and canvas-to-SVG) parser

Using Fabric.js, you can create and populate objects on canvas; objects like simple geometrical shapes - rectangles, circles, ellipses, polygons, or more complex shapes consisting of hundreds or thousands of simple paths.

You can then scale, move, and rotate these objects with the mouse; modify their properties - color, transparency, z-index, etc. You can also manipulate these objects altogether - grouping them with a simple mouse selection.

You can add text on canvas and dynamically manipulate its size, alignment, fontfamily and other properties. You can apply filters to images, making them grayscale or removing background. You can serialize the entire canvas into a JSON string - saving it locally or on a server - then completely restore it at any time. You can also export canvas data back into SVG at any time.

Cake.js

CAKE is a JavaScript scene graph library for the HTML5 canvas tag. You could think of it as SVG sans the XML and not be too far off.

oCanvas

oCanvas is a JavaScript library intended to make development with HTML5 Canvas easier. Instead of working with pixels, you work with objects. It's very straightforward and easy to get started with. Please have a look at the examples to see just how easy it is.

jCanvaScript

jCanvaScript is a javascript library that provides you methods to manage with the content of a HTML5 canvas element easily. It runs on any platform (including iPhone, iPad, Android) that supports canvas and JavaScript. To add support for canvas in Internet Explorer you can use ExCanvas.

canvas_library

canvas_library is written in CoffeeScript. canvas_library gives you easy drawing, object and animation management for the HTML 5 Canvas element. The API itself looks a lot like the Flash drawing API.

canto.js

Canvas Context 2D Wrapper

Wrapper for HTML5 Canvas Context 2D properties and methods, enabling chaining. It's intended to be simple, small and not add new functionalities besides method chaining, it doesn't overwrite the native prototypes/objects and can be used interchangeably with native Context2D methods/properties, works just as a wrapper to native calls.

canvg

canvg is a SVG parser and renderer. It takes a URL to a SVG file or the text of an SVG file, parses it in JavaScript, and renders the result on a Canvas element. The rendering speed of the examples is about as fast as native SVG.

HTML 5 Canvas Library

A basic HTML 5 canvas drawing library for those familiar with the java.awt.Graphics class in Java. It also comes with a JavaScript implementation of the game Breakout to demonstrate using the library.

Various utility methods will be added to this library over time to abstract away the low-level drawing methods found in HTML 5 canvas.

Doodle-js (inactive, but still mentioned)

drawlib2dv

This library is a Javascript library to create two-dimensional vector
drawings.

The source files are separated to some degree for ease of maintenance. To create a single, minified, file run the mk_drawlib2dv.sh file. This uses an open-source minifier written in Python.

The source files include documentation inline. This is extracted during the build process by running another python script.

libcanvas

HTML5 has all of the functions necessary to draw whatever you want, but sometimes the API leaves a little to be desired. This module attempts to add convenience methods to the HTML5 API.


Tác giả

Phong Thai Thái Cao Phong theo chuyên ngành phát triển, lập trình web hơn 9 năm qua, đã & đang làm việc với PHP, JavaScript, CSS. Anh ấy là sáng lập viên của JavaScriptBank.com & 9BlogTips.com - cung cấp hàng nghìn mã nguồn JavaScript miễn phí, các thủ thuật lập trình web và các hướng dẫn blog hữu ích.

Hãy theo dõi anh ta tại twitter@js_bank hoặc kết nối qua facebook@jsbank nếu bạn muốn.

DanhNgon.info - Lời hay ý đẹp dành cho cuộc sống
ChonHostViet.com - Đánh giá hosting với gói ưu đãi miễn phí 1 năm đầu

JavaScript theo ngày


Google Safe Browsing McAfee SiteAdvisor Norton SafeWeb Dr.Web